Portada > Actualitat > Noticies > Ajuts per a l'adquisició de llibres i material escolar al curs escolar 2015/2016

NOTÍCIES

27/08/2015

TERMINIS DE PRESENTACIÓ: del 14 de setembre al 9 d’octubre de 2015

BASES I CONVOCATÒRIA PER A L’ATORGAMENT D’AJUTS PER A L’ADQUISICIÓ DE LLIBRES I MATERIAL ESCOLAR  AL CURS ESCOLAR 2015/2016

 

 

Article 1. Objecte

L’objecte d’aquestes bases és regir els ajuts per a l’adquisició de llibres i material escolar pel curs 2015-2016 per als alumnes empadronats en el municipi de Gualba matriculats a centres d’ensenyament de primària o secundària obligatòria públics i que es trobin en una especial situació familiar amb necessitats socials i/o econòmiques.

 

Article 2. Persones beneficiàries

2.1 Poden ser beneficiaris els alumnes empadronats en el municipi de Gualba matriculats a centres d’ensenyament de primària o secundària obligatòria públics i que es trobin en una especial situació familiar amb necessitats socials i/o econòmiques.

2.2 Poden sol·licitar els ajuts de llibres i material escolar els pares, les mares, els tutors legals o les persones encarregades temporalment o definitivament de la guarda de les persones beneficiàries.

 

Article 3. Requisits

3.1 A més de reunir les condicions per ser persones beneficiàries, previstes a l’article 2, per a poder rebre l’ajut cal:

- Presentar la sol·licitud i la documentació prevista a l’article 6 en els terminis i la forma establerts en cada convocatòria.

- Estar empadronat i que l’alumne visqui a Gualba

- Tenir una renda neta per membre de la unitat familiar, igual o inferior al 100% de la renda de Suficiència de Catalunya (IRSC) es a dir 569,12 € mensuals, excepte en els casos d’acreditació de violència de gènere, en que només es tindran en compte els ingressos de la persona víctima de la violència de gènere.

Per membre de la unitat familiar s'ha d'entendre aquelles persones que constin en el volant de convivència  aportat d'acord amb les previsions de l'article 6.

Renda neta mensual per membre de la unitat familiar és el quocient de la divisió entre la renda neta mensual de la unitat familiar i el nombre de membres de la unitat familiar.

La renda neta mensual de la unitat familiar és el resultat de la divisió del total dels ingressos nets percebuts per la unitat familiar l’any 2014  entre dotze.

 Aquests requisits s’han de complir en el moment de la presentació de la sol·licitud.

3.2 Nogensmenys, en casos excepcionals, quan els serveis socials municipals ho considerin i ho proposin, mitjançant la presentació d’informe motivat, es pot concedir l’ajut de per adquisició de llibres i material escolar per al curs 2015-2016 malgrat no complir aquests requisits.

3.3. Nogensmenys, en casos excepcionals, quan els serveis socials municipals ho considerin i ho proposin, mitjançant la presentació d’informe motivat, es podrà valorar i concedir l’ajut per adquisició de llibres i material escolar per al curs 2015-2016 a infants matriculats en centres concertats.

 

Article 4. Convocatòria.

4.1 El termini de presentació de sol·licituds per als ajuts  per a l’adquisició de llibres i material escolar curs 2015-2016 és del  14 de setembre al 9 d’octubre de 2015.

4.2 La despesa màxima total destinada als ajuts per a l’adquisió de llibres i per al curs 2015-2016 és de 1500 €.

4.3. L’import màxim  per ajut, sempre i quan la despesa arribi a aquesta quantitat serà de:

Per infants matriculats a primària: 155 €

Per infants matriculats de secundària: en funció del centre, es podrà percebre l’ajut que correspongui al cost assumit per la família en concepte de llibres i material. En cap cas es podrà percebre un ajut superior.

 

Article 5. Sol·licitud

La sol·licitud es presenta a l’Ajuntament de Gualba en el model normalitzat, amb la documentació que acredita les circumstàncies que al·leguen. (annex1)

 

Article 6. Documentació

A les sol·licituds s’ha d’adjuntar la documentació següent, mitjançant original o fotocopia,

 

Documentació econòmica:

-  Declaració IRPF exercici anterior. En cas de no haver-ne fet caldrà aportar:

a) Certificat de vida laboral

b) En cas de treballador/a fix/a, els full de salari o certificat equivalent del últims 6 mesos

c) En cas d’atur, certificat del Servei d’Ocupació de Catalunya amb els períodes d’inscripció i les prestacions d’atur o subsidi d’atur que es percebi.

- En cas de pensionistes, certificat de la pensió.

- En cas de persones que treballin per compte d’altre, contracte de treball o document que acrediti l’activitat, l’horari i la retribució econòmica.

- En cas d’acomiadament, escrit d’interposició de la demanda per acomiadament nul o improcedent, si és el cas.

- El darrer rebut d’hipoteca o lloguer de l’habitatge de residència de la persona beneficiària.

 

Documentació social: 

-          DNI, NIE, permís de residència o passaport

-          Certificat de convivència

-          Carnet de família nombrosa/ monoparental

-          Llibre de família

-          En cas de separació familiar o de fet, el document notarial o justificants

-          En cas de separació o divorci, resolució judicial i conveni regulador

-          En cas d’incompliment del pagament de al pensió, la reclamació acreditativa

-          En cas de disminució, malaltia o dependència els certificats corresponents

-          Dones víctimes de violència de gènere, la documentació acreditativa

-          En cas de representació legal o acolliment, la documentació acreditativa del fet

-          I d’altres a demanda dels Serveis Socials

 

Article 7. Criteris de priorització

Els criteris de priorització són, per aquest ordre, els següents:

7.1 La puntuació obtinguda; tenen priorització els menors que obtinguin una puntuació més elevada.

7.2 Indicadors socials segons els especificats en l’article 11.

 

Article 8. Procediment d’atorgament

8.1 Un cop presentades les sol·licituds juntament amb la documentació annexa, l’ajuntament les revisarà. Si n’hi ha alguna que no reuneix els requisits que estableixen aquestes bases, l’ajuntament requerirà l’interessat perquè en un termini de 10 dies hàbils esmeni el defecte o adjunti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix la seva petició.

8.2 Les Regidores i els tècnics de Serveis Socials proposaran a la Junta de Govern l’atorgament dels ajuts per a l’adquisició de llibres i material per al curs 2015-2016, d’acord amb la puntuació obtinguda en aplicar les regles de baremació de l’article 11, i els criteris de priorització previstos a l’article 7

8.3 El termini màxim per a resoldre la sol·licitud és de 3 mesos a comptar de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Si transcorregut aquest termini no s’ha dictat i notificat resolució expressa, s’entendrà desestimada la sol·licitud.

8.4 L’Ajuntament notificarà per escrit la resolució als interessats

8.5 Les persones beneficiàries que obtinguin l’ajut d’acord amb els articles 3.2 i 9 perceben ajuts des de la data que acordi la Junta de Govern de l’ajuntament.

 

Article 9. Sol·licituds fora de termini

Amb caràcter extraordinari poden demanar l’ajut posteriorment als terminis indicats:

a)      Els alumnes de nova incorporació amb necessitats educatives específiques derivades de situacions socials i/o econòmiques desfavorides, degudament acreditades.

b)      Els alumnes a qui la seva situació familiar hagi variat de manera substancial, degudament acreditat.

Aquestes sol·licituds s’hauran de baremar i tramitar de la mateixa manera que la resta de peticions. S’adjudicaran en funció de la puntuació que hagin obtingut i de la disponibilitat pressupostària.

 

Article 10. Justificació

El pagament no es farà efectiu fins que l’interessat no es presenti el rebut de la despesa efectuada en concepte d’ajuts de llibres i material escolar. L’últim dia per presentar aquesta documentació és el 9 d’octubre de 2015.

 

Article 11. Barem

Els barems de puntuació són els següents:

     1.Situació econòmica: Fins a 6 punts

Superar la renda neta per membre de la unitat familiar que s’exposa a l’article 4.1 apartat e) de les bases generals comporta la pèrdua de requisits per accedir als ajuts, i per tant, no s’ha d’aplicar la resta dels barems, exceptuant els casos excepcionals que considerin i proposin els serveis socials municipals.

     La puntuació es distribuirà de la manera següent:

a) Igual o inferior a 199,19 € mensuals/persona:                                               6 punts

b) Més de 199,19 € i menys o igual de 284,56 € mensuals/persona             3  punts

c) Més de 284,56 € mensuals/persona:                                                                0 punts

 

 2.Composició familiar: Fins a 3 punts

     La puntuació es distribuirà de la manera següent:

a)     Família monoparental:                                                       1 punt

b)     Menors en acolliment (regulat o no)                                1 punt

c)     Famílies nombroses                                                          1 punt

 

  3. Situació de salut: 2 punts

Caldrà acreditar la situació de salut mitjançant la presentació de, com a mínim, un dels documents següents:

a)     Certificat o resolució de disminució o discapacitat amb un grau igual o superior al 33% del beneficiari, pare, mare, tutor legal i/o germans.

b)     Certificat o resolució d’invalidesa del beneficiari, pare, mare, tutor legal i/o germans.

c)     Informe mèdic o altre document que acrediti la malaltia greu, dels darrers sis mesos anteriors a la convocatòria, excepte en els casos malalties degeneratives en que la data de la documentació acreditativa serà indiferent del beneficiari, pare, mare, tutor legal i/o germans.

 

         4. Violència de gènere: 1 punt

Caldrà acreditar la situació de violència de gènere mitjançant la presentació de, com a mínim, un dels documents següents:

a)     La sentència de qualsevol ordre jurisdiccional, tot i que no hagi guanyat fermesa, que declari que la dona ha patit alguna de les formes d’aquesta violència.

b)     L’ordre de protecció vigent.

c)     Document justificatiu de portar a terme qualsevol mesura cautelar judicial de protecció, seguretat o d’assegurament vigent.

d)     L’informe dels serveis públics amb capacitat d’identificació de les situacions de violència masclista. Es reconeix aquesta capacitat als serveis socials d’atenció primària, als serveis d’acolliment i recuperació, als serveis d’intervenció especialitzada i a les unitats especialitzades dins les forces i cossos de seguretat.

e)     L’informe de l' Institut Català de les Dones.

f)       Qualsevol altre document establert per disposició legal.

 

5. Valoració d’infància en risc: màxim 8 punts

Intervenció en algun dels serveis següents:                                                    

-          Servei d’estimulació precoç                                                                        2 punts

-          CSMIJ o serveis equivalents                                                                       2 punts

-          EAIA                                                                                                                  2 punts

-          Seguiment intensiu per part dels serveis socials bàsics                     2 punts

 

Article 12. Protecció de dades

Les dades de caràcter personal que s’obtingui per raó d’aquestes bases reguladores i les següents convocatòries es tractaran d’acord amb les previsions de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal i el reglament de la desenvolupa, aprovat mitjançant el Reial Decret 1720/2007, de 21 de desembre.

 

Disposició final

La Llei 30/2003, de 17 de novembre, general de subvencions és d’aplicació supletòria en totes les qüestions que se suscitin sobre la interpretació, el compliment i l’execució, no previstes en aquestes bases.”

Arxius adjunts

Arxivat a: General