Portada > Actualitat > Noticies > Bases que han de regir la convocatòria d’un procés selectiu d’un guàrdia municipal amb caràcter interí en la plantilla de l’ajuntament de Gualba

NOTÍCIES

24/11/2016

 

1.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

 

És objecte de la present convocatòria la provisió com a funcionari interí, mitjançant el

sistema d’accés al torn lliure i a través del procediment de selecció de concurs oposició

d’una plaça vacant a la plantilla i relació de llocs de treball d’aquest Ajuntament, pertanyent a l’escala d’administració especial, denominació de guàrdia municipal, grup C2.

 

La jornada laboral serà de dilluns a diumenge.

2.- FUNCIONS

Les funcions a desenvolupar seran les que preveu l’article 13 de la Llei 16/1991, de 10 de juliol de Policies Locals i aquelles altres que li requereixi l’Alcaldia, d’acord la normativa vigent.

3.- LEGISLACIÓ APLICABLE

Aquestes bases es regiran per la normativa següent: Llei 16/1991, de 10 de juliol, de les Policies Locals. La Llei 10/2007, de 30 de juliol, de l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya. El Decret Legislatiu 1/1997, de 31 d’octubre, pel que s’aprova la Refosa en un text únic de la Llei de la Funció Pública de l’Administració de la Generalitat. Real Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel que s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic del Empleat Públic. Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel que s’aprova el text refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya. Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel que s’aprova el Reglament del Personal al Servei de les Entitats Locals. Decret 161/2002, d’11 de juny, sobre l’acreditació del coneixement del Català i de l’Aranès als processos de selecció de personal i provisió de llocs de feina de les Administracions Públiques de Catalunya. Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases de Règim Local.

4.- REQUISITS DELS ASPIRANTS

Per participar en el procés selectiu els aspirants hauran de reunir els següents requisits:

a) Tenir nacionalitat espanyola.

b) Tenir divuit anys i no excedir de l’edat, en el seu cas, de l’edat màxima de jubilació forçosa.

c) Estar en possessió del títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria o equivalent.

d) Estar en possessió dels permisos de conduir A i B i de l’autorització per poder conduir vehicles prioritaris (BTP).

e) No patir malaltia o disminució que impedeixi el desenvolupament de les funcions de la plaça de guàrdia municipal.

f) Presentació d’un certificat mèdic oficial en el que es faci constar expressament que l’aspirant reuneix les condicions físiques, psíquiques i sanitàries per la realització dels exercicis físics que s’especifiquen en la corresponent prova de l’oposició.

g) No haver estat condemnat per delicte dolós, ni separat del servei de l’Administració de l’Estat, Comunitat Autònoma, Local o Institucional, ni inhabilitat per a l’exercici de funcions públiques.

h) Certificat negatiu d’antecedents penals emès pel Registre Central de Penals i Rebels, respecte de la inhabilitació per exercir funcions públiques.

 

Aquests requisits hauran de ser acreditats documentalment abans del nomenament, excepte la presentació del certificat mèdic oficial en el que es faci constar expressament que l’aspirant reuneix les condicions físiques, psíquiques i sanitàries per la realització dels exercicis físics que s’especifiquen en la corresponent prova de l’oposició i la fotocòpia del DNI.

5.- SOL·LICITUDS

 

Les sol.licituds per participar en les corresponents proves accés, en què els aspirants faran constar que reuneixen les condicions exigides a les bases generals per a la plaça, s’adreçaran al Sr. Alcalde –President de l’Ajuntament de Gualba i es presentaran en el Registre d’entrada d’aquest Ajuntament o bé mitjançant el procediment que regula l’article 16 de la llei 39/2015, de 1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, en el termini de vint dies naturals a comptar des de la data de publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província.

 

La sol.licitud s’acompanyarà amb:

-          Certificat mèdic oficial en el que es faci constar expressament que l’aspirant reuneix les condicions físiques, psíquiques i sanitàries per la realització dels exercicis físics que s’especifiquen en la corresponent prova de l’oposició.

-          Fotocopia del DNI o, si s’escau, passaport

-          Currículum vitae de l’aspirant

-          Fotocopia de la titulació exigida

-          Certificació acreditativa del nivell de català exigit, expedit per centre oficial, en cas de trobar-se exempt de realitzar l’exercici de català.

-          Documentació acreditativa dels mèrits que s’al.leguin als efectes de valoració en la fase de concurs.

Quan les instancies s’enviïn per correu, l’interessat haurà de justificar la data d’imposició de l’enviament en Oficina de Correus i anunciar a l’Ajuntament de Gualba la remissió de la sol.licitud mitjançant fax o telegrama en el mateix dia, consignant-ne el nom del sol.licitant i la convocatòria per la qual sol.licita participar-hi. L’acreditació de la recepció del referit fax o telegrama s’efectuarà mitjançant diligència estesa en el mateix pel secretari municipal. Sense la concurrència d’ambdós requisits, no serà admesa la sol.licitud si és rebuda per l’Ajuntament de Gualba amb posterioritat a la data de terminació del termini assenyalat en l’anunci del concurs. En tot cas, transcorreguts deu dies següents a aquesta data sense que s’hagi rebut la documentació, aquesta no serà admesa.

Si alguna de les sol·licituds té algun defecte, es requerirà a l’interessat perquè en el termini màxim de 10 dies esmeni la sol·licitud o acompanyi els documents preceptius, indicant-li que en cas contrari, se’l tindrà per desistit de la seva sol·licitud.

6.- ADMISSIÓ DELS ASPIRANTS

Finalitzat el termini de presentació d’instàncies, el Sr. alcalde dictarà resolució, en el termini màxim d’un mes, aprovant provisionalment la llista d’admesos i exclosos, llistat que es publicarà al tauler d’edictes de l’Ajuntament i a la pàgina web municipal, atorgant un termini de 10 dies per a l’esmena d’errades. Transcorregut aquest termini es publicarà la resolució definitiva d’admesos i exclosos, el lloc i la data per al començament del procés selectiu,  publicant-se al tauler d’edictes municipal i a la pàgina web municipal.

 

7.- TRIBUNAL QUALIFICADOR

El tribunal estarà format per un president, quatre vocals i un secretari.

Presidenta:      La secretària-interventora municipal.

Vocals:            Un membre nomenat per l’Escola d’Administració Pública de Catalunya                          Un tècnic designat per la Corporació

                        Un membre que formi part del cos de Vigilants Municipal d’un altre                                 Ajuntament

Secretari:         Personal funcionari administratiu de la plantilla de l’Ajuntament.

 

 

8.- PROCÉS SELECTIU

La selecció dels aspirants es realitzarà pel sistema de concurs-oposició. S’iniciarà amb la fase d’oposició:

La fase d’oposició consistirà en la superació de les següents proves, que es desenvoluparan en l’ordre establert a la convocatòria, assegurant l’objectivitat i racionalitat de la selecció. Les proves tindran caràcter eliminatori.

- Primera prova: Coneixements de català

Prova de coneixements en la llengua Catalana. No hauran de realitzar la prova de Català els qui acreditin coneixements de la llengua catalana equivalents al nivell B1 ó superior de la Secretaria de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya.

Es qualificarà com a apte o no apte.

- Segona prova: aptitud física.

La prova consistirà en els següents proves.

-          Prova de velocitat: Carrera de 50 metres llisos. Les marques mínimes exigides seran en el cas dels homes: 10’’50. Dones: 12’’.

 

-          Prova de resistència general: Carrera de 1.000 metres llisos. Les marques mínimes exigides seran en el cas dels homes: 4’55’’. Dones: 5’50’’.

 

 

-          Prova de potència de tren inferior: Salt horitzontal amb peus junts. Les marques mínimes exigides seran en el cas dels homes: 1,50 metres, dones: 1,00 metre.

Els exercicis es realitzaran per l’ordre que estan relacionats i cadascun és eliminatori per a realitzar el següent.

Es qualificarà com a apte o no apte.

- Tercera prova: Coneixements.

La prova consistirà en els següents proves.

A.- Coneixements. Consistirà en el contestació per escrit d’un qüestionari de 25 preguntes amb respostes alternatives proposada pel Tribunal sobre les matèries que figurin en el temari de l’Annex I d’aquestes bases, amb una puntuació màxima de 25 punts, essent necessari per superar la mateixa com a mínim obtenir 13 punts. De caràcter eliminatori.

Prova de resolució d’un supòsit de caràcter pràctic relacionat amb les matèries que figurin en el temari de l’Annex I d’aquestes bases, amb una puntuació màxima de 25 punts, essent necessari per superar la mateixa com a mínim obtenir 13 punts. De caràcter eliminatori.

El primer exercici de coneixements és eliminatori per a la realitzar el següent.

El tribunal qualificador es pot acompanyar, si ho creu oportú, per personal tècnic especialitzat que col·laborin en l’execució de les proves. El personal tècnic especialitzat podrà emetre els informes que correspongui i disposarà de veu davant del tribunal, però no de vot.

- Quarta prova: Entrevista personal.

Els aspirants que, després de realitzar les proves anteriors de la fase d’oposició, el Tribunal consideri que, en funció de la puntuació obtinguda, reuneixin les condicions mínimes per desenvolupar les tasques pròpies de la plaça, havent superat les proves d’aptitud física i coneixements seran convocats a una entrevista personal, mitjançant la publicació de la convocatòria al tauler d’edictes i pàgina web municipal.

L’entrevista versarà sobre qüestions vinculades amb les funcions pròpies del lloc de treball.

L’entrevista no tindrà caràcter eliminatori, i serà puntuada pel Tribunal amb un màxim de 40 punts.

Fase de concurs:

Puntuació màxima total 10 punts. Només procedirà la seva valoració a les persones que hagin superat la fase d’oposició, i es durà a terme abans de l’entrevista personal, no tindrà caràcter eliminatori.

. Experiència professional:

- Per cada mes de serveis prestats en l’Administració Local en un lloc o plaça igual o similar a la que s’opta: 0,30 punts.

- Per cada mes de serveis prestats en Administracions Públiques o empreses públiques en un lloc o plaça igual o similar a la que s’opta: 0,20 punts.

- Per cada mes de serveis prestats en l’empresa privada en un lloc o plaça igual o similar a la que s’opta: 0,10 punts.

La puntuació màxima en aquest apartat és de 7 punts.

. Formació:

Per l’assistència a cursos de formació i perfeccionament, seminaris, congressos i jornades, sempre que es trobin relacionats amb la plaça a la que s’opta i estiguin impartits i reconeguts o homologats per centres oficials, seran valorats en funció de la seva duració, segons els trams següents:

-          Fins a 15 hores: 0,30 punts

-          Entre 16 i 50 hores: 0,50 punts

-          Entre 51 i 99 hores: 0,70 punts

-          Més de 100 hores: 1 punt

La puntuació màxima en aquest apartat és de 3 punts.

La valoració es durà a terme en funció de les dades facilitades pels aspirants en el quadre resum presentat dels mèrits al·legats.

9.- RELACIÓ D’APROVATS. PRESENTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ I NOMENAMENT

Una vegada finalitzat el procés selectiu el tribunal publicarà la relació d’aprovats per ordre de puntuació al tauler d’anuncis de l’Ajuntament de Gualba i a la pàgina web municipal i proposarà a l’Alcaldia, per al seu nomenament com a funcionari interí, a l’aspirant que hagi obtingut la major puntuació. La persona aspirant proposada per ser nomenada haurà de lliurar a l’Ajuntament de Gualba, en el termini de 10 dies, a comptar des de l’endemà de la data de publicació del resultat definitiu del procés, la documentació següent:

a) Original i fotocòpia del DNI.

b) Origina i fotocòpia del Títol acadèmic requerit per participar en el procés.

 

c) Original i fotocòpia dels permisos de conduir A i B, i de l’autorització per poder conduir vehicles prioritaris (BTP).

 

d) Declaració de no estar inhabilitat/ada per a l’exercici de les funcions públiques ni estar separat mitjançant expedient disciplinari de qualsevol administració pública.

f) Declaració de no incórrer en cap dels supòsits d’incompatibilitat previstos en la legislació vigent.

g) Certificat mèdic expedit en imprès oficial i signat per un col·legiat en exercici en el que es farà constar, expressament, que l’aspirant reuneix totes les condicions físiques i psíquiques necessàries per a l’exercici de les funcions pròpies del càrrec a desenvolupar.

h) Original i fotocòpia del número d’afiliació a la Seguretat Social.

i) Fotocòpies compulsades del títols o diplomes acreditatius dels mèrits al·legats en la fase de concurs corresponents a la formació.

j) Certificat de serveis prestats en el cas d’organisme públic i presentació de contracte de treball acompanyat de l’informe de vida laboral quan es tracti de serveis prestats en l’empresa privada, al·legats en la fase de concurs corresponents a l’experiència laboral.

k) Certificat negatiu d’antecedents penals emès pel Registre Central de Penals i Rebels, respecte de la inhabilitació per exercir funcions públiques.

Si la persona aspirant proposada no presenta la documentació especificada dins del termini sense justificació per raó de força major, o bé es constata que no compleix els requisits necessaris arran dels documents presentats, no podrà ser contractada, quedarà anul·lada la seva actuació i restarà exclosa del procés selectiu, sens perjudici de les responsabilitats en què hagi pogut incórrer.

En el supòsit de renúncia de la persona aspirant proposada, l’òrgan de selecció formularà proposta a favor de la persona aspirant aprovada que hagi obtingut la següent puntuació més alta en el procés selectiu.

Les persones aspirants aprovades i no contractades restaran en llista d’espera (borsa de treball) per tal de cobrir les baixes mèdiques, renúncies i altres situacions administratives que facin que  els llocs de treball del guàrdia municipal quedin vacants, d’acord amb la puntuació obtinguda en aquest procés selectiu.

10.- PERÍODE DE PROVA

El període de prova serà d’un mes. Aquest període de prova es realitzarà sota la supervisió del responsable del Servei, i tindrà la consideració de fase final del procés selectiu. Durant el període de prova, els/les aspirants que no assumeixin els nivells suficients d'integració i eficiència al lloc de treball objecte de la convocatòria, seran declarats no aptes per a desenvolupar les tasques exigides mitjançant resolució motivada de l'Alcaldia a proposta del/la cap del servei on hagi estat assignat i perdran en conseqüència tots els drets de la seva relació contractual i la seva permanència a la borsa de treball.

11.- FACULTATS DE L’ÒRGAN DE SELECCIÓ

L’òrgan de selecció estarà facultat per resoldre qualsevol qüestió que es plantegi des del moment de la seva constitució.

12.- RÈGIM DE RECURSOS

Contra les resolucions definitives i els actes de tràmit dictats per l’Alcaldia-Presidència de l’Ajuntament , si aquests últims decideixen directament o indirectament el fons de l’assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procés selectiu o produeixen indefensió o perjudici irreparable als drets i interessos legítims, les persones interessades podran interposar potestativament, d’acord amb l’article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, recurs de reposició en el termini d’un mes a comptar a partir de l’endemà de la seva publicació o notificació, o bé podran interposar recurs contenciós administratiu d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos a comptar a partir de l’endemà de la seva publicació o notificació.

Contra les resolucions definitives i els actes de tràmit l’òrgan de selecció, si aquests últims decideixen directament o indirectament el fons de l’assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procés selectiu o produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, les persones interessades podran interposar, en el termini d’un mes a comptar a partir de l’endemà de la seva publicació o notificació, recurs d’alçada davant l’alcalde de la corporació.

Igualment, les persones interessades poden interposar qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos. 

 

TEMARI: ANNEX 1

1.- L'acte administratiu. Elements. Motivació i forma. Eficàcia de l'acte administratiu. Citacions i Notificacions.

2.- Les Ordenances, Reglaments i Bans. Classes i procediment d'elaboració i aprovació. La llicència municipal, tipus. Activitats sotmeses a llicència. Tramitació. El Règim de declaració responsable i comunicació prèvia.

3.- Vigilant municipal: Sistema de seguretat pública; assistència i atenció a la ciutadania; protecció i seguretat; i Policia administrativa i de transit.

4.- Llei de Seguretat Vial. Reglaments de desenvolupament. Normes Generals de circulació.

5.- El Municipi de Gualba. Història. Demografia. Festes i Tradicions. Cultura General.

6.- El Terme municipal de Gualba

Arxius adjunts

Arxivat a: General