Portada > Actualitat > Noticies > Ajuts per a l'activitat esportiva per prevenir el risc d'exclusió social

NOTÍCIES

27/08/2015

TERMINIS DE PRESENTACIÓ: del 14 de setembre al 9 d’octubre de 2015

BASES REGULADORES DE L’AJUT PER A L’ACTIVITAT ESPORTIVA PER PREVENIR EL RISC D’EXCLUSIÓ SOCIAL DE L’AJUNTAMENT DE GUALBA I CONVOCATÒRIA CORRESPONENT A LES TEMPORADES ON EL MERITAMENT DE LA FITXA ES CORRESPON AL 2015

 

Article 1. Objecte

L’objecte d’aquestes bases és regir l’ajut per a l’activitat esportiva per prevenir el risc d’exclusió social per les temporades on el meritament de la fitxa és l’exercici 2015, dirigit a menors empadronats en el municipi de Gualba amb fitxa a Clubs esportius, activitats esportives a través d’AMPA’S o en altres entitats esportives i que es trobin en una especial situació familiar amb necessitats socials i/o econòmiques.

 

Article 2. Import ajut individual

2.1   A les persones beneficiàries que se’ls concedeixi l’ajut gaudiran d’una beca que cobrirà part del cost de fitxa i oscil·larà proporcionalment a la puntuació obtinguda en la baremació. Sempre i quan existeixi crèdit adequat i suficient i conforme la puntuació obtinguda aplicant els barems de l’art. 14.

2.2   Quan els Serveis Socials municipals ho consideri convenient, excepcionalment, es podran atorgar ajuts pel cost total de l’import de la fitxa o quota.

 

Article 3. Persones beneficiàries

3.1   L’ajut es concedeix a les persones que Serveis Socials estableixi com a beneficiaris, essent endossataris del pagament els Clubs esportius, les AMPA’S o altres entitats esportives que realitzin activitats esportives per a menors empadronats al municipi. En el cas que les persones beneficiàries hagin pagat la fitxa o quota total o parcialment, se’ls pagarà directament a ells l’import de l’ajut amb el màxim de l’import efectivament pagat (si resta per pagar part de l’ajut, aquesta part es pagarà a l’endossatari) (s’haurà de justificar per escrit el pagament).

3.2   Poden ser beneficiaris/es els/les menors empadronats/des a Gualba amb fitxa a Clubs esportius, activitats esportives a través d’AMPA’S o en altres entitats esportives.

3.3   Poden sol·licitar els ajuts els pares, les mares, els tutors legals o les persones encarregades temporalment o definitivament de la guarda de les persones beneficiàries.

 

Article 4. Requisits

4.1    A més de reunir les condicions per ser persona beneficiària, per poder rebre l’ajut cal:   

a)     Presentar la sol·licitud i la documentació de l’article 7 de les bases en els terminis i la forma establerts en aquesta convocatòria.

b)     Estar empadronat i viure a Gualba.

c)     No rebre cap altre ajut pel mateix concepte d’altres administracions o ens públic o privat, o en tot cas que les subvencions rebudes no superin la totalitat del cost del concepte pel que se sol·licita l’ajut.

d)     Tenir fitxa a Clubs esportius, activitats esportives a través d’AMPA’S o en altres entitats esportives.

e)     Tenir una renda neta per membre de la unitat familiar, igual o inferior al 100% del salari mínim interprofessional (645,30€ per catorze pagues; 9,034,20 € anuals), excepte en els casos d’acreditació de violència masclista, en què només es tindran en compte els ingressos de la persona víctima de violència masclista.

Per membre de la unitat familiar s’ha d’entendre aquelles persones que constin en el volant de convivència aportat d’acord amb les previsions de l’article 6.

Renda neta mensual per membre de la unitat familiar és el quocient de la divisió entre la renda neta mensual de la unitat familiar i el nombre de membres de la unitat familiar.

La renda neta mensual de la unitat familiar és el resultat de la divisió del total dels ingressos nets percebuts per la unitat familiar l’any 2014 entre catorze.

4.2    Nogensmenys, en casos excepcionals, quan els serveis socials municipals així ho considerin i ho proposin, es pot concedir l’ajut malgrat no complir aquests requisits.

 

Article  5. Convocatòria

5.1 Per l’exercici 2015, el termini de presentació de sol·licituds s’inicia el 14 de setembre i acaba el 9 d'octubre de 2015.

5.2   L’import màxim destinat a aquest ajut és el corresponent a la subvenció concedida per Diputació de Barcelona, Àrea d’esports “Ajuts per a l’activitat esportiva per a prevenir situacions de risc” de 1.610 €. El pagament que es realitzi als beneficiaris directament i/o al Club, entitats esportives o AMPA’s (endossataris) tindran la condició de pagaments provisionals, condicionats a l’efectiu pagament per part de la Diputació de Barcelona a l’Ajuntament de Gualba de la subvenció  en relació al projecte “Ajuts per a l’activitat esportiva per a prevenir situacions de risc”. 

 

Article 6. Sol·licitud

6.1   La sol·licitud s’ha de presentades a l’OAC de l’Ajuntament de Gualba conforme el model que estipula l’ajuntament per aquest ajut. La sol·licitud degudament signada pels pares o tutors haurà d’anar acompanyada de la documentació requerida per valorar l’ajut.

6.2   És imprescindible que la sol·licitud tingui registre d’entrada, sinó no tindrà validesa. Es podran presentar les sol·licituds per correu administratiu.

6.3   Les sol·licituds seran presentades a l’OAC de l’Ajuntament, dins el termini establert en l’article 5.1 i en els dies i horaris següents:

-        Dilluns, dimarts, dimecres, dijous i divendres de 9:00 a 13:30 hores

-        Dimarts i dijous : de 17:00 a 20:00 hores

 

Article 7. Documentació

A les sol·licituds s’ha d’adjuntar la documentació següent, mitjançant original i fotocòpia dels següents documents:

Documentació econòmica:

-        declaració de renda de l’any 2014

-        en cas de què la situació econòmica familiar hagi canviat substancialment al 2015 en relació al 2014, s’haurà de presentar els resums dels ingressos anuals obtinguts, el borrador de la declaració de la renda del 2014 i/o el mateix que en els casos de no haver de fer declaració de renda.

-        en cas de no fer declaració de renda:

  • certificat negatiu d’Hisenda
  • full de salari de l’últim mes
  • en cas de pensionistes, certificat de pensió
  • en cas de trobar-se a l’atur, certificat del Servei d’Ocupació de Catalunya on consti i si es rep alguna prestació i la quantitat

-        últim rebut de la hipoteca o del lloguer de l’habitatge de residència de la persona beneficiària, si és el cas.

-        rebut del Club, AMPA o Entitat esportiva, conforme s’ha pagat la totalitat o un parcial de la/s fitxa/s o quota/s del 2015 pel sol·licitant/beneficiari de l’ajut.

-        Núm. del compte corrent on s’haurà de realitzar la transferència al beneficiari si ja s’ha pagat la fitxa o quota total o parcialment.

Documentació social:

-        DNI/NIE, permís de residència o passaport del sol·licitant

-        Volant municipal de convivència

-        Carnet de família nombrosa i /carnet de família monoparental, si és el cas

-        Llibre de família

-        En cas de separació o divorci, la resolució judicial i/o conveni regulador

-        En cas d'incompliment de l'obligació de pagament de la pensió d'aliments, la documentació acreditativa de la  reclamació de la pensió d'aliments

-        En cas de discapacitat o malaltia greu d’algun familiar, certificats que ho acreditin.

-        En cas de representació legal o acolliment de la persona beneficiària, la documentació acreditativa d'aquest fet.

-        En casos de dones víctimes de violència de gènere, documentació acreditativa de la situació.

Ensems, el/la sol·licitant o els Serveis Socials municipals poden sol·licitar que s’adjunti qualsevol altre document que considerin oportú per tal de poder acreditar amb més fidelitat la seva situació personal i/o econòmica.

 

Article 8. Criteris de priorització

Els criteris de priorització són per aquest ordre:

8.1   La puntuació obtinguda; tenen priorització els menors que obtinguin una puntuació més elevada.

8.2   Indicadors socials segons els especificats en l’article 14.

8.3   Es prioritzaran els infants que realitzen activitats esportives ubicades en el municipi de Gualba.

 

Article 9. Procediment de concessió

9.1   Un cop presentades les sol·licituds juntament amb la documentació annexa, l’ajuntament les revisarà. Si n'hi ha alguna que no reuneix els requisits que estableixen aquestes bases, l’ajuntament requerirà l'interessat/da perquè en un termini de 10 dies hàbils esmeni el defecte o adjunti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició, prèvia resolució de la Junta de Govern Local de l’Ajuntament de Gualba, d'acord amb el que disposa l'article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

9.2   L’àrea de Benestar Social de l’Ajuntament de Gualba proposarà a la Junta de Govern Local l’atorgament dels ajuts, per a l’activitat esportiva per a prevenir el risc d’exclusió social, d’acord amb la puntuació obtinguda en aplicar les regles de baremació de l’article 14 d’aquestes bases, i els criteris de priorització de l’article 8.

9.3 El termini màxim per resoldre la sol·licitud és de 3 mesos a comptar de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Si transcorregut aquest termini no s'ha dictat i notificat resolució expressa, s'entendrà desestimada la sol·licitud.

9.4 L’Ajuntament de Gualba notificarà als beneficiaris i als clubs, entitats esportives o AMPA’s el nom dels/les jugadors/es que gaudiran d’aquest ajut, així com la quantitat de l’ajut.

9.5   En cas d’empat de puntuació entre beneficiaris i que per motius pressupostaris no es pogués cobrir tots els beneficiaris que han obtingut la mateixa puntuació, es tindrà en compte el criteri de priorització 8.3 i posteriorment el número de registre d’entrada, tenint preferència els que van entrar la sol·licitud primer.

 

Article 10. Reclamacions

Contra la resolució d’aquesta convocatòria, que és definitiva i posa fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs contenciós administratiu davant de la sala del contenciós administratiu del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, en el termini de dos mesos comptats a partir del dia de la notificació als interessats de la concessió o denegació de l’ajut.

Potestativament, es podrà interposar prèviament recurs de reposició en el termini d’un mes comptat des del dia de la notificació als interessats de la resolució.

 

Article 11. Revocacions

11.1   Els ajuts poden ser revocats d’ofici o a instància de part, mitjançant comunicació de l’Ajuntament de Gualba.

11.2. Són causa de revocació de l’ajut:

a)          L’ocultació o falsedat en la documentació presentada.

b)          L'incompliment de les condicions establertes en aquestes bases.

11.3. L’Ajuntament de Gualba es reserva la possibilitat d’establir mecanismes d’inspecció per comprovar que l’ús dels ajuts concedits és el correcte.

 

Article 12. Pagament

L’Ajuntament de Gualba transferirà l’import dels ajuts atorgats als endossataris (Clubs esportius, les AMPA’S o altres entitats esportives) i/o a les persones beneficiàries/sol·licitants en el cas que la fitxa o quota l’hagin pagat total o parcialment, per l’import de l’ajut amb el màxim de l’import efectivament pagat, al compte corrent indicat en la sol·licitud (si resta per pagar part de l’ajut, aquesta part es pagarà a l’endossatari)

 

Article 13. Seguiment

13.1   L’Ajuntament de Gualba pot reclamar de la família la documentació que consideri adequada per tal de resoldre la convocatòria, verificar les dades i revocar totalment o parcialment l’ajut, d’acord amb l’article 11, o amb qualsevol altra finalitat relacionada amb l’objecte d’aquestes bases.

13.2  L’Ajuntament de Gualba es reserva el dret a resoldre totes les qüestions que puguin sorgir i que no quedin especificades a les bases, seguint les directrius marcades a la normativa aplicable en aquesta matèria.

 

 

 

Article 14. Barems

Els barems de puntuació són els següents (màxim punts):

1.Situació econòmica: Fins a 4 punts

Superar la renda neta per membre de la unitat familiar que s’exposa a l’article 4.1 apartat e) de les bases generals comporta la pèrdua de requisits per accedir als ajuts, i per tant, no s’ha d’aplicar la resta dels barems, exceptuant els casos excepcionals que considerin i proposin els serveis socials municipals.

La puntuació es distribuirà de la manera següent:

a) Igual o inferior a 165,46 € mensuals/persona:..............                                 4 punts

b) Més de 165,46 € i menys o igual de 220,60 € mensuals/persona:            2 punts

c) Més de 220,60 € mensuals/persona: ..........................                                     0 punts

  1. 2.      Composició familiar: Fins a 3 punts

           La puntuació es distribuirà de la manera següent:

a)     Família monoparental:                                                       1 punt

b)     Menors en acolliment (regulat o no)                                1 punt

c)     Famílies nombroses                                                          1 punt

  1. 3.      Situació de salut: 2 punts

Caldrà acreditar la situació de salut mitjançant la presentació de, com a mínim, un dels documents següents:

a)     Certificat o resolució de disminució o discapacitat amb un grau igual o superior al 33% del beneficiari, pare, mare, tutor legal i/o germans.

b)     Certificat o resolució d’invalidesa del beneficiari, pare, mare, tutor legal i/o germans.

c)     Informe mèdic o altre document que acrediti la malaltia greu, dels darrers sis mesos anteriors a la convocatòria, excepte en els casos malalties degeneratives en que la data de la documentació acreditativa serà indiferent del beneficiari, pare, mare, tutor legal i/o germans.

  1. 4.      Violència de gènere: 1 punt

Caldrà acreditar la situació de violència de gènere mitjançant la presentació de, com a mínim, un dels documents següents:

a)     La sentència de qualsevol ordre jurisdiccional, tot i que no hagi guanyat fermesa, que declari que la dona ha patit alguna de les formes d’aquesta violència.

b)     L’ordre de protecció vigent.

c)     Document justificatiu de portar a terme qualsevol mesura cautelar judicial de protecció, seguretat o d’assegurament vigent.

d)     L’informe dels serveis públics amb capacitat d’identificació de les situacions de violència masclista. Es reconeix aquesta capacitat als serveis socials d’atenció primària, als serveis d’acolliment i recuperació, als serveis d’intervenció especialitzada i a les unitats especialitzades dins les forces i cossos de seguretat.

e)     L’informe de l’Institut Català de les Dones.

f)       Qualsevol altre document establert per disposició legal.

 

  1. Valoració d’infància en risc: màxim 8 punts

a)     Intervenció en algun dels serveis següents:                                              

-          Servei d’estimulació precoç                                                                        2 punts

-          CSMIJ o serveis equivalents                                                                       2 punts

-          EAIA                                                                                                                  2 punts

-          Seguiment intensiu per part dels serveis socials bàsics                     2 punts

 

Disposició final primera

La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions és d’aplicació supletòria en totes les qüestions que se suscitin sobre la interpretació, el compliment i l’execució, no previstes en aquestes bases, així com la norma supletòria del Reglament de desenvolupament de la llei de subvencions.”

Arxius adjunts

Arxivat a: General